Veelgestelde vragen

Kan ik bij u pinnen?

U kunt nog niet pinnen bij ons. Er zit een pinautomaat op 500m afstand

Ik wil een product bestellen en thuis laten bezorgen?

Bezorging van nieuwe producten is niet mogelijk momenteel. Alleen reparaties van toestellen welke u zelf per post aan ons hebt aangeboden worden ook per post aan u geretourneerd.
Indien u interesse in een product hebt kunt u zonder afspraak onze winkel binnenlopen tijdens de openingstijden. Alle producten zijn doorgaans voldoende op voorraad. Komt u van ver dan is een telefonische reservering snel gemaakt.

Ik wil een product bestellen en direct komen ophalen

Over het algemeen zijn al onze producten voldoende op voorraad en kunt u dan ook zonder afspraak direct ophalen. Komt u van ver, geef ons dan even een belletje, zetten we het product maximaal 2 uur voor u apart.

Ik wil een product retourneren

Eenmaal aangekochte goederen welke via ons afhaaladres in Eindhoven verkregen zijn kunnen onder geen enkele voorwaarden geruild en/of geretourneerd worden, dit in verband met toegenomen fraude! Maak dus direct de juiste keuze als u uw toestel kiest alstublieft. Een toestel voor reparatie aanbieden bij een defect is uiteraard wel altijd mogelijk.

Hoe weet ik of een product bij u op voorraad is?

Als u ons belt voor een voorraadcheck op 024-6758260 of naar 06-85333852  leggen we het artikel 2 uur op naam voor u weg.

Hoe kan ik u bereiken?

Dit kan zowel telefonisch als via de mail. Ons telefoonnummer is 06-28 199 632 en ons email adres is gsm-eindhoven@live.nl

Worden voicemail berichten afgeluisterd die ik inspreek?

Voicemail berichten worden NIET afgeluisterd. Indien wij telefonisch onbereikbaar zijn graag een email  of sms sturen.

Wat is de garantie termijn van de aangeboden producten?

Op alle producten zit standaard 2 jaar fabrieksgarantie, dit is bij wet geregeld binnen de EU. Bij levering ontvangt u een aankoop nota welke tevens dient als garantiebewijs. Op producten van Apple zit standaard 1 jaar beperkte fabrieksgarantie.

Mijn product is defect, wat moet ik doen?

Indien dit binnen de geldende garantietermijn ontstaat kunt u het product rechtstreeks aanbieden bij de daarvoor betreffende servicecentra. Twijfelt u over welk bureau dit voor uw product is, neem dan contact met ons op. Het product bij ons aanbieden kan natuurlijk ook altijd, houd echter rekening met enkele dagen vertraging omdat wij als tussenpersoon fungeren en een extra schakel in het reparatietraject zijn.

Zijn de aangegeven prijzen inclusief BTW?

Al onze prijzen zijn inclusief 21% btw. Bij reparaties is de prijs inclusief montage en btw. Op Nieuwe iPhones kan de marge regeling van toepassing zijn voor bedrijven, informeer hier telefonisch naar.

Gratis toestel bij een abonnement?

U heeft een advertentie gezien: Een gratis toestel bij een twee jarig abonnement!
Neem een abonnement en krijg het toestel van uw keuze helemaal gratis, maar wat betaalt u er echt voor?

We maken een vergelijk tussen een normaal abonnement waar u een toestel bij krijgt, en een los Sim Only abonnement, waar u alleen voor het simkaartje, lees belminuten betaalt. In vergelijk nemen we als voorbeeld een KPN 400 belminuten abonnement. In dit maandbedrag zit een bundel van 400 minuten naar alle nummers in Nederland.

Ons vergelijk als u een iPhone 5 gratis krijgt t.w.v. € 529,- losse verkoopprijs.

  • Toestel prijs: € 0,00 Abonnementskosten: € 50,00 p/m Totale prijs: € 0,- + 24 x € 50,- = € 1200,-
  • Toestelprijs: € 529,00 Abonnementkosten: € 7,50 p/m Totale prijs: € 529,- + 24 x € 7,50 = € 529,- + € 180,- = € 709,-

In dit voorbeeld betaalt u voor de iPhone 5 dus € 1200,00 – € 709,- = € 491,- meer dan noodzakelijk.

Het enige voordeel is dat u de telefoon niet in 1 keer hoeft te betalen, maar een gemiddelde lening bij een bank kost geen 93% rente per jaar. (Maximaal 15%)

Conclusie:

Gratis is uiteindelijk toch heel veel duurder dan het op het eerste gezicht lijkt. Wie legt u deze rekensom in de winkel uit? Niemand!

Nog vragen, of op zoek naar een “gratis” telefoon?

T 024-6758260
M 06-85333852

Uw oude toestel inleveren?

Dit is niet mogelijk bij ons.

Hebben jullie meer vestigingen?

Wij zijn een zelfstandig bedrijf met slechts 1 vestiging in Beuningen, gevestigd op Julianaplein 148.

Wanneer zijn jullie geopend?

Wij zijn 6 dagen per week open. Maandag 13.00 – 18.00 uur, dinsdag t/m zondag 09.30 tot 18.00 uur, zaterdag 09.30 – 18.00 uur, zondag gesloten. Reparaties kunt u tot 30 minuten voor sluitingstijd bij ons aanbieden.

Leveringsvoorwaarden

Eenmaal gekochte goederen welke via ons afhaaladres in Eindhoven verkregen zijn kunnen onder geen enkele voorwaarde geruild en/of geretourneerd worden, dit in verband met mogelijk toepasbare fraude.
Onze prijzen zijn vast. Wij kennen geen staffelkortingen. Alles wat wij aanbieden is  nieuw in de doos, inclusief factuur en met 2 jaar garantie. (tenzij anders aangegeven)
Kleuren van het product zijn slechts voorbeelden en kunnen afwijken van de werkelijkheid. Hier kunnen geen rechten aan ontleend worden. Wilt u een product in een specifieke kleur ontvangen/bestellen, vermeld dit dan expliciet bij uw order.
Sommige toestellen kunnen softwarematig voorgeprogrammeerd zijn met de juiste internet/wap instellingen van een bepaalde provider.
Op elk gsm toestel dat bij ons wordt aangekocht ontvangt u 2 jaar fabrieksgarantie. (Tenzij anders vermeld).
Indien er binnen een termijn van 24 maanden een gebrek aan uw apparaat komt, kan u dit ter reparatie aanbieden bij de fabrikant of inleveren bij de daarvoor bestemde servicepunten in Nederland. U kunt het defecte apparaat ook persoonlijk bij ons inleveren of opsturen naar ons. Dit dient altijd in overleg te gaan. Stuur dus nooit zomaar iets retour naar ons! Voor aankoop kunt u altijd navragen waar u voor garantie terecht kunt.
Op de accu, lader en andere accessoires ontvangt u van ons 3 maanden garantie. Indien er met een serie nummer (Imeinummer) van het toestel geknoeid is vervalt de garantie volledig. Het zelfde geldt voor toestellen zonder Imei sticker. Vocht, stoot en val-schade vallen uiteraard buiten de garantie.
Voor de tijd benodigd voor de reparatie bieden wij geen leen toestel of iets dergelijks aan. Reparatietijden zijn wisselend en vooraf niet in te schatten, echter: alle artikelen worden voor verkoop uitvoerig getest op de juiste werking. Uiteraard bieden wij u de mogelijkheid om het artikel bij ons te testen.
Op de garantievoorwaarden van de fabrikant hebben wij geen invloed. Wij zijn niet verder aansprakelijk dan wat door de fabrikant in haar verzekering is gedekt. Wij zijn slechts tussenpersoon. Het repareren van een toestel duurt over het algemeen enkele weken. Wij hebben geen enkele invloed op de reparatietijd en wij kunnen die niet bespoedigen. Hou er rekening mee dat gedurende de reparatie uw abonnement gewoon door loopt en betaald moet worden. Deze kosten kunt u niet op ons verhalen.
Elk toestel met een defect, ook dead on arrival (DOA) wordt volgens de normale reparatieprocedure behandeld, en nooit direct omgeruild voor een vervangend exemplaar.
Aangeboden gsm toestellen zijn zonder abonnement en zonder (prepaid) simkaart.
Indien uw aangekochte toestel niet over een Nederlandse handleiding beschikt kunt u deze gratis downloaden op de website van de fabrikant.
Opgegeven stand-by en beltijden van gsm telefoons gelden alleen onder ideale omstandigheden, deze waarden worden door de leverancier bepaald en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.
Bij betaling en levering gaat u nadrukkelijk en onvoorwaardelijk akkoord met deze voorwaarden.

Hoe lang neemt een reparatie in beslag?

Reparaties zijn over het algemeen klaar terwijl u wacht. Vrijwel alle iphone en smartphone defecten worden binnen 15 minuten gerepareerd. Ipads en samsung tablets reparaties kunnen 1 werkdag in beslag nemen.

Moet ik een afspraak maken voor mijn reparatie?

Wij werken zonder afspraak. U kunt dus direct langskomen, uw defecte smartphone wordt direct gerepareerd.

Zijn de genoemde prijzen inclusief montage en BTW?

Al onze prijzen zijn inclusief btw. De reparatieprijs is inclusief montage.
(Dit in tegenstelling tot veel van onze concurrenten, welke soms wel 35 tot 60 euro extra aan montagekosten per onderdeel berekenen.)

Zijn de onderdelen die u gebruikt wel orgineel?

Al onze reparatie onderdelen zijn 100% origineel, en speciaal voor uw toestel herstelling gefabriceerd.

Wat is de garantietermijn op een reparatie?

U ontvangt een factuur met 6 maanden garantie op het vervangen onderdeel.

Kan ik ook mijn reparatie bij u aanbieden als het gedekt is door een verzekering?

Ja, wij werken ook samen met diverse verzekeraars. Na reparatie ontvangt u een factuur voor uw verzekering. Als u deze dan indiend wordt het bedrag aan u vergoedt.

Sluit u ook zelf verzekeringen af?

Wij kunnen uw gegevens doorgeven aan onze tussenpersoon. Voor 40 euro per jaar is dan alles aan uw smartphone tegen nieuwprijs verzekerd. De enige voorwaarde is dat het defect buiten de deur veroorzaakt dient te zijn. Het eigen risico bedraagt 40 euro per schademelding. Meer info, of de polisvoorwaarde ontvangen? Stuur ons gerust een email naar info@aria-telecom.nl

Blijft de data op mijn telefoon behouden bij reparatie?

Wij vervangen enkel het defecte onderdeel. Data wordt opgeslagen op het mainbord/moederbord van uw smartphone, of op uw SD kaart. Zolang deze niet vervangen wordt blijft alle data dus behouden. Voor 100% zekerheid kunt u natuurlijk altijd een backup maken van data zoals foto’s of contacten. Dit kan voor Apple producten via iTunes, Samsung toestellen met Samsung KIES. Bij Blackberry gebruikt u Blackberry desktop manager. Voor Nokia gebruikt u Nokia PC Suite.

Wat te doen bij waterschade?

Indien mogelijk het toestel direct loskoppelen van de accu en het toestel zeker niet aanzetten.
De meeste schade wordt veroorzaakt door na waterschade te kijken of het toestel nog aangaat.
Droog het toestel af en komt zo snel mogelijk naar ons zodat wij het toestel intern kunnen reinigen.
In de tussentijd kunt u uw smartphone in een zak met rijst leggen om het vocht eruit te onttrekken.
Zodra het toestel bij ons is beginnen we direct aan de herstelling.
U ontvangt altijd binnen 1 werkdag een prijsopgave voor volledig herstel.
Indien herstel niet mogelijk is ontvangt u hiervan schriftelijk bewijs voor uw verzekering.
De interne schoonmaakkosten bij waterschade bedragen in de meeste gevallen, de overige kosten voor volledig herstel gaan in samenspraak.

Welke toestellen kunnen jullie simlock vrij maken?

Wij maken in principe alle merken en modellen simlockvrij, dus ook die van u. Neem bij twijfel even contact met ons op.

Hoelang duurt het simlock vrij maken?

Meestal niet langer dan 2 minuten. Mocht dit anders zijn dan melden we dit vooraf.

Wat kost het simlock vrij maken?

Wij maken uw telefoon simlock vrij voor de laagste prijs uit de regio. Voor 95% van de modellen zijn de kosten slechts € 15,00 euro. Bij het maken van een telefonische afspraak wordt er altijd gevraagd om welk model het gaat, en worden altijd de kosten vermeld als deze afwijken van de standaard € 15,00 euro.

Heeft u meerdere toestellen om tegelijkertijd te unlocken? Of bent u handelaar?

Informeer uitsluitend telefonisch naar onze speciale tarieven.
Vaste klanten krijgen extra korting, oplopend tot 50%

Wat doen jullie nog meer dan simlock vrij maken?

Wij resetten ook de beveiligingscodes. Dit is het zelfde als de toestelcode van uw GSM. Mocht u hem vergeten zijn, lossen wij dit voor u op. Ook software aanpassingen zijn mogelijk. Stel u koopt een GSM van Vodafone, dan zit hier ook een Vodafone menu in. Vind u het originele menu ook veel mooier, dan kunnen wij dit voor u terugplaatsen. Een ander voordeel van software updaten is dat software fouten opgelost kunnen worden. Stel u heeft iets vreemds in de software zitten, dan is dat met een software update vaak op te lossen. Natuurlijk leveren wij ook alle toestellen en accessoires die u wilt hebben.

Wat is mijn garantie dat alles goed gaat?

Simlockvrij maken is bij ons onder volledige garantie. De kans dat er iets mis gaat is zeer klein en in vrijwel alle gevallen direct weer te herstellen omdat het verwijderen altijd softwarematig gebeurd. Mocht uw toestel toch onbruikbaar worden, ontvangt u van ons binnen 1 dag hetzelfde of een soortgelijk toestel, nieuw en simlockvrij terug. U loopt dus geen enkel risico.

Blijven de gegevens in mijn telefoon behouden?

Over het algemeen gaan er geen gegevens verloren. Echter bij sommige modellen is het noodzakelijk om een harde reset te geven, en hierdoor kunnen gegevens verloren gaan. Welke modellen dit zijn, dient u zelf voor aanvang na te vragen. Wij zijn echter niet aansprakelijk voor verlies van data zoals telefoonnummers, sms, mms, foto’s of andere niet standaard software op uw telefoon.

Staat uw vraag er niet bij?

Stuur een email

Stuur een email naar info@aria-telecom.nl of vul het contact formulier in op de contact pagina. Wij proberen u binnen 1 werkdag te beantwoorden.

Telefonisch contact

Bel direct naar 024-6758260 of naar 06-85333852. Als uw nummerweergave aan staat bellen wij u bij geen gehoor zo spoedig mogelijk terug.